این المنصور

این المنصور
آخرين مطالب

نصرالله پور استاد حوزه و دانشگاه گفت : سرمایه اصلی ازدواج پول و مسکن نیست بلکه سرمایه اصلی در ازدواج توکل به خداوند است

حجت الاسلام جواد نصر الله پور در گفتگو با خبرنگار ” ناب نیوز ” در رابطه با دلایل بالا رفتن سن ازدواج در میان جوانان گفت : در جوانان توقعات و فرهنگ غلطی شکل گرفته است که حتما باید مسکن داشته باشند و از نظر اقتصادی در سطح بالایی باشند تا ازدواج کنند .

سرمایه اصلی در ازدواج توکل به خداوند است

وی ادامه داد : این در حالی است که سرمایه اصلی ازدواج پول و مسکن نیست  بلکه سرمایه اصلی در ازدواج توکل به خداوند است که مردان قدیمی داشتند اما در جوانان نسل ما توکل به خدا کم است .

نصرالله پور خاطرنشان کرد : مهریه های سنگین در جامعه که بنا به دلایل مختلف آمار طلاق را بالا برده است و جوانان که این وضع را می بینند می ترسند که به طرف ازدواج روند ، از ترس اینکه منجر به طلاق شود و منجر به زندان رفتن آنها شود .

این استاد دانشگاه افزود : جهیزیه های سنگین است که در بیشتر مناطق کشور از جمله در کرمان مرسوم است که جهیزیه سنگین می برند وباعث شده ازدواج دخترها به تاخیر بیفتد .

هزینه های ازدواج سنگین و کمر شکن است

وی بیان داشت : هزینه های ازدواج سنگین و کمر شکن است ، به عنوان مثال در برخی از تالارها چند رقم غذا می دهند که تا صد هزار تومان برای هر مهمان دریافت می کنند که این هم یکی دیگر از دلایل افزایش سن ازدواج است .

این روحانی ادامه داد : سنت گذشته ما این بود است ، که در خانه پدری مراسم ازدواج برگزار می کردند و اما امروزه متاسفانه با تقلید از غربیها مراسم را در تالارها برگزار می کنند و هزینه های گزاف و سنگین دارد و می بینیم که در شهرها در هر خیابان یک تالار درست کردند و از این تالار ها سود گزاف می برند .

ازدواج جوانان ما برای یک عده نان دانی شده و محلی برای تجارت یک عده سرمایه دار  است

جواد نصرالله پور گفت : ازدواج جوانان ما برای یک عده نان دانی شده و محلی برای تجارت یک عده سرمایه دار  است.

وی افزود : با الگوهای فرهنگ غرب سبک زندگی غرب و ورود ماهواره به خانواده ها تمایل به زندگی خانوادگی زیاد نشده است که یک عده از جوانان ما زیر شبکه های ماهواره همچون فارسی وان ؛ جم تی وی زندگی مجردی را برای خود راحت تر می دانند .

این استاد دانشگاه با اشاره به بهانه ی خانم ها در ادامه تحصیل برای ازدواج نکردن گفت : گسترش اعتیاد در بین پسران ؛در بیشتر قسمتهای کشور باعث شده که دختران از ازدواج با پسرانی که معتاد هستند ترسیده و سرباز بزنند.

قبح و زشتی تجرد در سنین بالا در کشور ما ریخته است

حجت الاسلام نصرالله پور ادامه  داد : این موضوع را در مشاوره هایی که با جوانان داشتند فراوان دیدند و می گویند از کجا مطمئن باشیم که این آقا اعتیاد نداشته باشد .

وی خاطر نشان کرد : متاسفانه قبح و زشتی تجرد در سنین بالا در کشور ما ریخته است.

استاد حوزه در بیان دلایل تجرد و ضررهای ان گفت : کسی که ازدواج نکند مسئولیت پذیری اجتماعی  پیدا نمی کند و ازدواج عامل زیر بار مسئولیت رفتن است و متاسفانه زمینه انحراف جنسی و حرکت به سمت رابطهای نامشروع به جنس مخالف یا خدایی نکرده خود ارضایی و زمینه گناه پیدا می شود.

باید جوانان را به ازدواج تشویق کرد

وی ادامه داد : جوانان در سن خاصی طراوت و شادابی ازدواج را دارند و اگر سن ازدواج باشد با همسر خود به آرامش می رسد و اگر ازدواج به تاخیر افتد آن شادابی و طراوت ازدواج هدر می رود و وقتی نیازهای جنسی تامین نشود افسردگی و بداخلاقی به سمت جوانان می آید و جوانان با پدر و مادر و خانواده خود دچار مشکل می شوند.

نصرالله پور راهکارهها موجود برای افزایش  ازدواج را سیاست ها و طرح های تشویقی دانست و گفت : مثلا باید جوانان متاهل را از سربازی معاف کنیم یا دوره سربازی آنها را به حداقل برسانیم یا همان سه ماه آموزشی را بروند تا اگر نیازمند آن ها شدیم دارای آموزش باشند.

این مشاور ادامه داد : دولت باید جوانان تحصیل کرده و متاهل را در اولویت استخدام قرار دهد و فکری برای اشتغال آن ها کند همچنین باید  یکسری مسکن ایجاد کند و با اجاره های خیلی ارزان و در اختیار متاهلین قرار دهد.

وی ادامه داد : دولت می تواند وام های ازدواج را بیشتر کند و با تدبیری که رهبر انقلاب فرمودند از صندوق توسعه ملی مبلغ کلانی برای وام های ازدواج اختصاص داده شود اما سطح این وام ازدواج به حدی نیست که مشکلات اقتصادی سر راه ازدواج را از بین ببرد.

وزارت ورزش به مشکلات جوانان نیز بپردازد

این کارشناس خاطر نشان کرد : روحانیون ،اساتید ؛ صداوسیما و رسانه ها و نخبگان جامعه فرهنگ سازی کنند و فرهنگ اسلامی را در بین جوانان ترویج دهند ؛ مهریه ها و جهیزیه ها باید تعدیل شود که در این زمینه همه ارکان ها فرهنگسازی کنند.

وی افزود : وزارت فرهنگ و جوانان را دولت برای حل مشکلات جوانان و ورزش ایجاد کرده اند که بیشتر به ورزش می پردازد تا مشکلات جوانان ،امیدواریم این وزارت خانه مسئولیت خود را خوب اجرا کند تا دغدغه جوانان ما هم برطرف شود.

انتهای پیام / نورا ش

 

 

 

پایگاه خبری ناب نیوز



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:

[ برچسب:, ] [ 15:26 ] [ حجت الاسلام جواد نصر الله پور ]
.: Weblog Themes By DL-CENTER :.
درباره سایت

حجت الاسلام جواد نصرالله پور کارشناس مهدویت از مرکز تخصصی مهدویت حوزه علمیه قم یابن الحسن ... امان از لحظه غفلت که شاهدم هستی
امکانات وب
شمارنده هوشمند
نظر سنجی این المنصور
تبلیغات فضای مجازی
?